Beiträge von CaptainHook

    Scheiben heizen?

    Bei mir nicht. Nur Innenraum, Lenkrad und Sitzheizung und Motor/Batterie vorheizung wird eingeschaltet beim vorheizen.


    Aber Heckscheibe/Windschutzscheibe muss ich selber einschalten.

    Aber Sandros_Kuga von der Ferne starten mit den gurgelnde Atkinson ist doch nicht erlaubt bei euch?

    Motor im Stand laufen lassen: Erlaubt? | Umweltzone 2024
    Motor laufen lassen: Ist das verboten? Hier finden Sie Infos, ob ein laufender Motor eine Ordnungswidrigkeit darstellt und ob ein Bußgeld droht.
    www.bussgeldkatalog.de


    Oder?


    Und alles vorheizen stimmt... aber man gibt nur an 'Warm' oder nicht. Kuga PHEV entschiedet selber was er alles einschaltet.

    Und bestimmt nicht die Scheiben Heizung.


    Macht er bei mir nur wenn es eingesteckt is mit Kabel iVm programmierte Abfahrtszeit.


    Wie heute Morgen; herrlich warmes Auto. :love:

    Bin gespannt, wie lange das jetzt wieder dauern wird…


    Letztes Jahr kamen die ersten Meldungen zu 24S79 auch im November/Dezember.

    Und erst im vergangenen Mai/Juni konnten die Updates dafür in der Werkstatt durchgeführt werden.

    Ein Jahr weiter und wieder neuer Rückruf, auch für 24S79/24V954?!


    https://www.nhtsa.gov/?nhtsaId=25V789000


    https://static.nhtsa.gov/odi/rcl/2025/RCLRPT-25V789-2536.pdf


    Description of the defect or noncompliance:

    The vehicle’s high voltage battery cells may experience internal short circuiting. This population of

    vehicles was previously recalled under 24V954 /24S79 to address this risk. The 24V954 remedy

    updated the vehicle’s Battery Energy Control Module (BECM) software, adding an enhanced capability

    to detect cell anomalies indicative of conditions that may lead to short circuiting. In the event of

    anomaly detection, the software provides customer notification, and battery charging is stopped to

    reduce the risk of shorting. Based on new information, the recall remedy for 24V954/24S79 may not

    detect these conditions in all cases



    Auch in Europa:

    Beginning in August 2025, the investigation team recovered the battery energy control modules (BECM)

    and battery packs post-venting occurrence for the cited above. The team was unable to determine a root

    cause of venting from inspection of cells recovered from the five vehicles due to thermal damage. BECM

    data, available for 2 of the vehicles, showed that no cell anomalies were present prior to venting that

    would have triggered the 24V954/24S79 remedy software mitigation strategy.



    Beginning in October 2025, teardown analysis of cells from battery packs replaced under a companion

    customer s-a-t-i-s-faction program to 24V954/24S79 has been ongoing but to date has not yielded further

    root cause information. These packs had cell anomalies detected that triggered the remedy software

    mitigation strategy and did not experience venting.



    As of November 5th, 2025, Ford is aware of seven cases of battery cell venting on vehicles with the

    remedy software, all on Kuga PHEV vehicles in Europe.


    On November 7th 2025, Ford’s Field Review Committee reviewed the concern and approved a field

    action.

    Ford is not aware of any accidents or injuries related to this issue.